Construction Chamber of the Slovak Republic, Строительнaя палата Словацкой Республики, Chambre de construction de la République Slovaque

Téma mostov na Slovensku

Nešťastie s Janovským mostom má aj pozitíva a to, že médiá dali priestor na poukázanie stavu mostov a cestnej infraštruktúry aj u nás a v iných krajinách EU.

V denníku Nový čas sa k tejto aktuálnej téme vyjadril náš prezident Ivan Pauer a stavebný inžinier Alexander Tesár, syn projektanta Mosta SNP.

Na mieste sú preto otázky, v akom stave sú mosty na Slovensku a či niečo podobné nehrozí aj u nás. Ktoré cesty sú v havarijnom stave? Toto sa nemalo stať. Desiatky ľudských životov vyhasli v talianskom Janove úplne zbytočne. Podľa odborníkov by stačilo počúvať signály a názory, ktoré na zlý stav mosta upozorňovali už dlhší čas a upozorňujú aj u nás na Slovensku. „Na stupnici poškodenia, ktorá je od 0 do 7, by som už pri 4, čo je vážny stav, uvažoval o uzatvorení, pretože tieto komunikácie sa môžu zrútiť bez varovania,“ dodal Pauer.

Najväčší bratislavský most napriek rekonštrukcii vlani v lete nie je v najlepšom stave. Nová vrstva asfaltu ho nadmerne zaťažuje. Upozornil na to stavebný inžinier Alexander Tesár, syn autora projektu. „V najväčšej premávke je to, akoby sa naň pridalo ďalšie poschodie s autami,“ povedal Tesár.

Najhoršie z pohľadu odborníkov

1. Trenčín. – stupeň poškodenia 6.

2. Púchov.

3. Hlohovec.

4. Komárno.

5. Šaľa – oba mosty.

Celý článok TU – NOVÝ ČAS

Poškodený most

marec 2024
Po Ut St Št Pi So Ne
 123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031
Expertízy a posudky porúch

Copyright © 2015. All Rights Reserved Ivan Pauer, Strmá 616/26, 949 01 Nitra, Slovenská republika.